Sennheiser HD 560S Review: voor de liefhebbers van Hifi geluid

De Sennheiser HD 560S is een open-back hoofdtelefoon die zich richt op liefhebbers van hifi-geluid. In deze recensie zullen we de belangrijkste kenmerken en prestaties van de HD 560S bespreken. Is deze hoofdtelefoon de investering waard? Lees verder om erachter te komen! De Sennheiser HD 560S heeft een strak en minimalistisch ontwerp. Het frame is gemaakt van lichtgewicht kunststof en de hoofdband is bekleed met zacht schuim en stof. De oorkussens zijn gemaakt van ademende velours en hebben een comfortabele pasvorm. De afwerking van de hoofdtelefoon is matzwart, wat zorgt voor een professionele uitstraling.

Comfort

De HD 560S is ontworpen met comfort in gedachten. De hoofdband heeft voldoende vulling en de oorkussens zijn groot genoeg om je oren volledig te omsluiten. Hierdoor ontstaat een comfortabele luisterervaring, zelfs tijdens langere luistersessies. De open achterkant zorgt voor een betere luchtcirculatie en voorkomt dat je oren warm worden. De HD 560S wordt geleverd met een afneembare kabel van 3 meter lang, voorzien van een 6,3mm stereo stekker. Hierdoor is de hoofdtelefoon geschikt voor gebruik met hifi-apparatuur en audio-interfaces. De kabel kan eenvoudig worden vervangen, mocht deze beschadigd raken.

Geluidskwaliteit

Bas

De basweergave van de Sennheiser HD 560S is nauwkeurig en goed gedefinieerd. De lage frequenties zijn strak en niet overweldigend, wat zorgt voor een gebalanceerde luisterervaring. Het is belangrijk op te merken dat de open achterkant van de hoofdtelefoon resulteert in minder basimpact in vergelijking met gesloten modellen. Het middengebied van de HD 560 is helder en gedetailleerd, met een natuurlijke klank die zorgt voor een realistische weergave van stemmen en instrumenten. De hoofdtelefoon is in staat om subtiele nuances en emoties in muziek over te brengen, wat bijdraagt aan een meeslepende luisterervaring.

Hoog

De hoge frequenties van de Sennheiser HD 560S zijn luchtig en verfijnd, zonder schel of vermoeiend te zijn. Dit zorgt voor een prettige weergave van hoge tonen zoals cimbalen, fluiten en strijkinstrumenten. Dankzij het open ontwerp van de HD 560S is de soundstage breed en ruimtelijk. Hierdoor krijg je een goed gevoel van plaatsing en diepte in je muziek. De imaging, oftewel het vermogen om individuele geluidsbronnen binnen de soundstage te lokaliseren, is ook uitstekend.

Muziekproductie

De nauwkeurige en neutrale geluidsweergave van de Sennheiser HD 560S maakt deze hoofdtelefoon zeer geschikt voor muziekproductie en kritische luisteraars. Het open ontwerp zorgt voor een natuurlijker geluid, wat vooral nuttig is bij het mixen en masteren van muziek. De HD 560S biedt een meeslepende game-ervaring dankzij de brede soundstage en accurate imaging. Hierdoor kun je gemakkelijk de positie van geluiden in de game lokaliseren, wat je een voordeel kan geven in competitieve games.De Sennheiser HD 560S is ook geschikt voor het kijken naar films en TV-series. De gedetailleerde en dynamische geluidsweergave zorgt voor een realistische en boeiende ervaring, waardoor je helemaal kunt opgaan in het verhaal.

Voordelen

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Comfortabel ontwerp
  • Brede soundstage en goede imaging
  • Geschikt voor verschillende toepassingen

Nadelen

• Minder basimpact door open ontwerp
  • Niet ideaal voor gebruik in luidruchtige omgevingen

De Sennheiser HD 560S is een indrukwekkende open-back hoofdtelefoon die een uitstekende geluidskwaliteit biedt voor een breed scala aan toepassingen. Met zijn comfortabele ontwerp en gedetailleerde geluidsweergave is het zeker een investering waard voor liefhebbers van hifi-geluid.

Productspecificaties

• Frequentiebereik: 6 Hz – 38 kHz
  • Impedantie: 120 ohm
  • Geluidsdrukniveau (SPL): 110 dB (1 kHz/1 Vrms)
  • Totale harmonische vervorming (THD): <0,05% (1 kHz, 100 dB SPL)
  • Transducerprincipe: Dynamisch, open
  • Kabel lengte: 3 meter, afneembaar
  • Connector: 6,35 mm stereo jack plug
  • Gewicht: 240 gram

Veelgestelde vragen

Is de Sennheiser HD 560S geschikt voor draagbare muziekspelers?

De HD 560S heeft een impedantie van 120 Ohm, wat betekent dat het mogelijk is om ze te gebruiken met draagbare muziekspelers. Echter, voor de beste geluidskwaliteit is het aan te raden om ze te gebruiken met een hoofdtelefoonversterker.

Kan ik de Sennheiser HD 560S gebruiken voor DJ’en?

De Sennheiser HD 560S is niet ideaal voor DJ-gebruik, vanwege het open ontwerp, dat omgevingsgeluid binnenlaat en geluidslekken veroorzaakt. Voor DJ-gebruik zijn gesloten hoofdtelefoons met een betere isolatie en basimpact meer geschikt.

Is er een microfoon op de Sennheiser HD 560S?

De HD 560S heeft geen ingebouwde microfoon. Het is een hoofdtelefoon die zich voornamelijk richt op geluidskwaliteit en luisterervaring. Als je een microfoon nodig hebt, kun je een losse microfoon aanschaffen of een headset met geïntegreerde microfoon overwegen.

Zijn de oorkussens van de Sennheiser HD 560S vervangbaar?

Ja, de oorkussens van de HD 560S zijn vervangbaar. Sennheiser biedt reserveonderdelen aan, waaronder oorkussens, waardoor je de hoofdtelefoon gemakkelijk kunt onderhouden en de levensduur kunt verlengen.

Kan ik de Sennheiser HD 560S gebruiken met mijn smartphone?

Hoewel het technisch mogelijk is om de HD 560S aan te sluiten op je smartphone met behulp van een 6,3mm naar 3,5mm adapter, is het niet de meest geschikte keuze. Vanwege de hogere impedantie en het open ontwerp presteert de hoofdtelefoon beter met een hoofdtelefoonversterker en in een rustige luisteromgeving.